Pagina's

woensdag 24 oktober 2012

Het gemis van Amerika

Hallo iedereen,

Mijn excuses voor de latere berichten van onze laatste week in Amerika, maar het was tenslotte ook onze huwelijksreis. Foto's post ik deze week nog op de blog.

We zijn ondertussen al 2 weken thuis, maar het gemis is er nog steeds. De katjes zijn het natuurlijk al super gewoon. En de wapenstilstand is ook voorbij. Nog altijd geblaas maar ze gaan toch beter overweg met elkaar. Vooral als Tom de haard aansteekt en het lekker warm in huis is, liggen ze bij elkaar in de zetel. Heel schattig om te zien.

Zelf heb ik nog altijd moeilijk bij het afkicken van de reis. De week van terugkomst veel last van jetlag gehad. Zelfs afgelopen weekend was ik nog steeds moe en heb ik lang geslapen. Tom heeft hier minder last van, maar mist Amerika ook.

Het is heel jammer dat we hier zo geen natuur hebben en alles vlak is. Ik mis de vriendelijkheid, het klimaat, de natuur, de wandelingen, de sterrenhemel, de vrijheid, de open ruimtes,... Het eten mis ik nu eens niet hé!

San Francisco is een hele mooie stad. Je moet hier zeker een fietstocht doen.
Las Vegas is een feeststad. Een show bezoeken is een must.
En LA is Big en druk.

Bij het schrijven van de blog besef ik nu hoe ongelooflijk onze reis wel was. Een reis die alles overtreft. Het is dan natuurlijk ook niet ongewoon dat we (en vooral ik) ons verdrietig voelen. Alle momenten staan in mijn geheugen alsof ik mij direct terug in de tijd kan plaatsen. Bij het sluiten van mijn ogen, kan ik zelfs de bomen voelen van Yosemite, het stof ruiken in Bodie, de lichtjes uit Las Vegas zien, het geschrift op de rotsen nabootsen, de vrijheid van de wandelingen nabeleven enzo...

Nog even vergeten te melden dat ik een nieuwe hobby heb, namelijk het verzamelen van de bronzen medailles van de nationale parken en monumenten van heel Amerika. Er zijn in totaal 65 medailles. Tot op de dag vandaag bezit ik nu 11 medailles van deze parken. Je kan ze enkel kopen en bestellen in Amerika. Mijn nieuwe doel is om al deze medailles in bezit te hebben nadat ik het park of monument ook heb bezocht.

Hieruit kunnen we alleen maar besluiten dat er nog meer van Amerika zal volgen! En misschien nog kan overtreffen. Wie weet en misschien tot een volgende blog?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten