Pagina's

woensdag 24 oktober 2012

Dag 29 en 30: Het vertrek uit Amerika

Vandaag (zondag 7 oktober) vertrekken we uit Amerika. We staan op het gemak op, douchen en ontbijten voor een laatste keer aan het zwembad. Het is prachtig weer en 27°C. Kon het in BelgiĆ« ook maar zo een temperatuur zijn. De mensen zouden een pak vrolijker zijn met meer zon in hun leven.

Om 11u vertrekken we uit de villa en rijden richting de luchthaven van LA. De drukte valt goed mee en na 30 minuten bereiken we de luchthaven. Nu nog het afleverpunt vinden van Alamo om de auto in te leveren. Niet echt simpel in LA, aangezien de bordjes achter de palmbomen staan. Na een beetje stress vinden we Alamo en kunnen we gemakkelijk parkeren. Het is al redelijk een eindje van de luchthaven. We worden teruggebracht met de bus van Alamo tot aan onze juiste vliegmaatschappij. Dit is wel handig, maar alles moest zeer rap gaan. De buschauffeur was niet zo vriendelijk en zijn engels was allesbehalve.

Het is 12.15u en we hebben nog alle tijd. Ons vliegtuig vertrekt pas om 15.50u. We leveren eerst de koffers in. Tom zijn koffer weegt net 23 kg! Oef! En de mijne weegt 17 kg, maja er zit dan ook 3 kg snoep in de koffer... En de cowboyboots met de zware hakken...

We drinken nog wat water en besluiten om door de controle al te gaan. Er is toch geen volk. Lang duurde het ook al niet en we zijn heel vlug weer weg. Het is net 13u en zijn al aan onze gate om te boarden. Helaas is hier niets meer om te eten! Tom is dan terug gegaan om wat eten te halen, moest natuurlijk weer door de controle met de zak van de MacDonald. Lol. En de tijd ging traag voorbij...

Het boarden kon beginnen en om 16.20u zijn we vertrokken met het vliegtuig. Het vliegtuig zat niet volledig vol. Zelfs niemand voor mij. Deze keer heb ik naar de volgende films gekeken: 21 jump street en Madagascar 3. Er was veel turbulentie, waardoor ik nogal misselijk was. De pilletjes hielpen gelukkig een beetje tegen de misselijkheid.

Het is al vlug donker door het grote tijdsverschil tijdens het vliegen. De tijd vliegt voorbij en rond 11.30u (lokale tijd) komen we aan in Parijs. We hebben niet zo veel tijd, slechts uurtje om de controle door te lopen en koffers op te halen. Rond 13.30u hebben we onze TGV om naar Brussel-Zuid te rijden. Alles verliep nog vlot en we zaten al vlug op de TGV richting ***BelgiĆ«.

Aangekomen in Brussel, is het echt balen. Het temperatuursverschil is al direct voelbaar, het gezaag van de mensen, vuiligheid, vreemdelingen, enz... Om 15.04u pakken we de trein richting Dendermonde. We vallen af en toe in slaap en ik kom net wakker in Dendermonde. We wachten op de ouders van Tom en tegen 17u komen we aan in Lokeren. Het huis is volledig versierd voor onze terugkomst. Zelfs de Amerikaanse vlag staat te wapperen! (deze vlag laat ik nu ook staan tot we zouden verhuizen). Het was heel mooi, maar ijskoud in ons huis.

Niet veel tijd te verliezen, want de katjes wachten op ons! Vlug om de katten en ze waren supercontent om ons terug te zien. Mollie praatte erop los en Bambi was blij om van Mollie verlost te zijn. Thuis aangekomen moest Bambi al direct naar buiten om haar vertrouwde omgeving te gaan bekijken. En haar vriendjes te gaan bezoeken. Het huis voelt raar aan, alles voelt raar aan. We hebben vreselijke heimwee... Rond 22u vallen we in slaap, want het waren zware dagen.