Pagina's

zaterdag 22 september 2012

Dag 14: Moab met zijn talrijke Arches

Vandaag (22 september) staat er weer een mooie wandeling op de planning, namelijk de Devil's Garden Trail van bijna 9 km.

Om 6.30u staan we op om tegen 7.20u te vertrekken naar Arches National Park.
Het park dat ik zeker in onze planning wou bezoeken. In dit park hebben ze de meeste bogen ter wereld.


 
Aangekomen in het park is er al redelijk wat volk. We rijden eerst nog naar een viewpont om vervolgens door te rijden naar de Devil’s Garden Trail. We wandelen eerst naar de Tunnel Arch.


Tunnel Arch

En 500 meter verder kan je de Pinetree arch bezichtigen. We nemen wat foto’s en wandelen verder naar de Landscape Arch.

Pinetree Arch

Het is een wijde en dunne boog met een mooie landschapachtergrond.

Landscape Arch

De meesten stoppen hier met de trail om dan de andere bogen te bezoeken in de andere delen van het park. Ik wou heel graag de Double O Arch bezoeken, maar om hier te geraken moet je door een heel zware route met hoge beklimming. Ook al heb ik een grote angst voor hoogte, toch wil ik deze boog zien en op foto vastleggen.

De beklimming op de soms smalle rotsen

 De beklimming is zeer zwaar en we moeten op een bepaald moment op handen en voeten klimmen om omhoog te geraken. Onze wandelschoenen zijn echt wel heel goed hiervoor. De eerste klim is gemaakt en we kunnen nog twee andere bogen bezichtigen.

De eerste is de partition Arch langs een gemakkelijke route.


 De volgende is de Navajo Arch. Is heel mooi om te zien, maar moeilijk te fotograveren met het licht. 



We klimmen weer verder omhoog om naar de Double O Arch te wandelen. We lopen weer op de rotsen en kijken naar het uitzicht en de hoogte.


 De afdalingen zijn ook zeer lastig voor mij omdat ik te veel naar beneden moet kijken. Na nog een klim bereiken we de Arch. We vragen een foto vanop een afstand, omdat er heel veel volk staat bij deze Arch.


We zien nog een andere Arch, die niet op de trailmap staat.

The Black Arch
 Mijn grenzen heb ik duidelijk verlegd en we gaan terug langs dezelfde route naar beneden. Ook al niet gemakkelijk, maar uiteindelijk staan mijn voeten weer op de grond. Het is alweer 31 C° en de wandeling heeft ons doen zweten, dus de airco is zeer gewenst in de auto. We rijden nog verder naar de Balanced rock en de Skyline Arch om een paar foto’s te nemen.

Balanced Rock

Skyline Arch

Het volgende op onze planning is de Sand Dune Arch, maar er is te veel volk. Je moet hier wel langs een smallere doorgang lopen.


We gaan deze de volgende dag opnieuw bezoeken. Het is bijna 16u en we rijden nog naar het bezoekerscentrum om souvenir te kopen.

 
Ons lunchpakket waren we vergeten en we eten in ons hotel onze broodjes op. Rond 19u gaan we nog naar het stadje om wat winkeltjes af te lopen. Ik koop nog iets om mijn look af te maken, maar foto volgt nog. In de supermarkt kopen we nog voor elk een klein taartje om op onze kamer op te eten. Het is alweer laat en morgen is het weer vroeg opstaan. Slaapwel iedereen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten