Pagina's

zaterdag 15 september 2012

Dag 6: Location is everything

Vannacht weer niet goed geslapen, maar toch sta ik al om 6u op. Vandaag ( 14 september) is Tom jarig! Aangezien we hier een koffiemachine hebben, maak ik verse koffie klaar en zet de ontbijttafel klaar. Veel tijd om te ontbijten is er niet en we vertrekken tegen 8u uit ons hotel.

Vandaag gaan we rijden via de tioga pass, die enkel in de zomer open is. In de winter ligt er te veel sneeuw en het is dan ook te gevaarlijk om langs deze route te rijden. We stoppen aan Olmsted point om de vallei nog eens te bekijken. Het is hier zo mooi.

 We stoppen ook nog aan het Tenaya Lake.

Na Tenaya Lake gaan we nog een kleine wandeling doen van 1,5 km, de dog lake trail. Het is een wandeling tot aan een groot meer. De kans om een beer te zien is zeer zeldzaam, maar we duimen om er toch eentje te kunnen zien. Het is een prachtige wandeling in stilte, behalve het geluid van een vogel of een paar mensen hoor je hier niets.


Op een bepaald moment wandelde Tom de andere kant van het wandelpad, alhoewel ik zei dat hij dat best niet deed! Maar goed, ik wandelde verder op het pad, tot ik iets zag wat mijn ogen prikkelde. Ik stond oog in oog met een prachtig wild hert! We keken naar elkaar en nam vlug een foto. Daarna wandelde het hert mij gewoon voorbij.


Tom was er dan ook eindelijk en hij was al in paniek. Zijn wandelpad liep ten einde en moest terug op het originele pad lopen om mij in te halen. Maar ver was ik nog niet omdat ik wel wist dat hij terug ging komen. Uiteindelijk bereiken we het meertje. We eten hier nog een broodje en wandelen terug naar de auto.


Jammer genoeg zijn we een beetje verloren gelopen en ipv 1,5 km, hebben we 5 km gewandeld op en af. We kwamen ook niet uit aan de juiste parking en hebben we meegereden met een shuttle bus tot aan de juiste parking. Het was door deze langere trail al bijna 14u geworden.

Het volgende op onze planning voor vandaag is het stadje Bodie. Dit stadje is een verlaten stadje of Ghost Town. Onze gps stuurt ons via een dirt road, waardoor heel de auto vol met stof hangt. Aan de ingang van Bodie betalen we $ 7 pp. Het is bijna 16u en gaan eerst naar de voorstelling luisteren.

Het stadje is hier sinds 1859 en is het best bewaarde verlaten stadje van Amerika. Hopelijk geven de volgende foto’s een sublieme indruk. Mij heeft het alleszins bekoord.



 In Yosemite hebben we geen beren gezien, maar in Bodie was er dan wel weer eentje.

Het is weer 32 C° en een stralende blauwe lucht. We zijn allebei verbrand op de armen. De zonspray trekt op *****. We verlaten Bodie om 17.30u via een andere route en rijden door naar Mono Lake. De foto’s van op deze route spreken weer voor zich.




We stoppen onderweg nog in een winkeltje en koop voor Tom een pet van Yosemite en nog een paar souvenirs. Vervolgens rijden we door naar ons hotel in Mammoth Lakes, de Sierra Neveda Lodge. Het is inmiddels al donker en het is toch wel even wennen om in het donker te rijden. Aangekomen aan ons hotel krijgen we een gratis upgrade van de kamer. Het enige nadeel aan onze kamer is, dat er geen koelkast is. Gelukkig hebben we onze kleine koeltas nog om de drank koud te bewaren.

We gaan nog iets eten in de MacDonald. Was nog enige dat open was om iets warm te eten. Het was een lange dag en vallen als een blok in slaap. Morgen verlaten we het hotel al en gaan we naar Death Valley. Daag!  
P.S Een reactie achterlaten zou nu wel moeten lukken zonder de code nu.

1 opmerking: