Pagina's

zaterdag 22 september 2012

Dag 13: Capitol Reef naar Moab

Deze ochtend staan we op om 6.30u. Tegen 7u gaan we ontbijten bij de bakker en drinken we koffie. Onze koffie of chocomelk is gratis als gast van het motel. De koffie is niet te drinken en ik haal nog een chocomelk. Tom eet twee croissants en ik twee donuts, vers gebakken.

Om 8u verlaten we het hotel en rijden naar het bezoekerscentrum om een kaart van het park te halen. De wandeling die we vandaag gaan doen, is een korte van 4,5 km; namelijk de Capitol Gorge. Eerst rijden we nog met de auto langs een dirt road door het mooie landschap en nemen een aantal foto’s. We ontdekken zelfs twee mijnen waar ze vroeger uranium hebben gevonden.

De wandeling brengt ons naar een register point, waar oude geschriften op de rotsen staan. Er staan er zelfs op van 1886, 1914, 1937 en nog veel meer. Overal staan er namen met de datum op. Door het water dat hier stroomt in de lente, zijn de rotsen verder uitgediept. We kijken er allebei verbaasd naar en denken aan hoe het vroeger was in die tijd. Het was een moment om eens diep na te denken. ;)

We nemen onderweg nog wat foto’s en wandelen omhoog op de rotsen tot aan de tanks. Dit zij eigenlijk kleine drinkputjes waar de berggeiten van drinken.

The Tanks

Hierna wandelen we terug om te vertrekken naar Moab. We hebben een lange autoroute voor de boeg met nog een aantal stops.

Onze route gaat via de Glen Canyon via de Colorado River. Het uitzicht is ongelooflijk! De rivier staat nu wel op zijn droogste, maar toch is het fantastisch mooi.

En ja de cowboyhoed is een lederen Stetson!
Na meer dan 2 uur te rijden, maken we nog een tussenstop in Natural Bridges National Monument.

Hier hebben ze drie bruggen om te bezichtigen met een autoroute. We maken ook nog een kleine wandeling naar oude huisjes onder de rotsen. Deze huisjes zijn reeds gebouwd in 1300.

Het is al bijna 18u na deze autoroute in het park en moeten nog 2 uur rijden tot ons hotel in Moab. We zullen een deel in het donker moeten rijden. Een 60 km buiten Moab, zien we bordjes staan met een waarschuwing van herten. Uiteraard praten we er net over, toen ineens er herten proberen over te steken over de drukke baan. Tom direct geremd en oef de moeder met haar twee kleintjes kan veilig oversteken. Maar dan nog geen minuut later, springt er nog een hert bruusk over de baan! My god, was dat schrikken zeg!! Daarna hebben we heel traag gereden tot we weg waren van de bordjes.
Aangekomen in ons hotel, was het reeds 20.30u. Vlug naar de kamer en koffers uithalen. Moab is nog een mooie en drukke stad met vele winkeltjes. We hebben ferme honger en rijden om een pizza om mee te nemen naar onze kamer. We kiezen voor een supreme met giant meatballs! Wat een pizza!!

Na de pizza gaan we slapen, want morgen staat er ferme wandeling op de planning! Bye!