Pagina's

zondag 23 september 2012

Dag 15: It's An Arch's Life

Deze ochtend (23 september) staan we op om 7u. Vandaag bezoeken we de Delicate Arch in Arches National Park. Alle koffers inpakken, de auto inladen en nog vlug een koffie halen en we zijn weer weg.

Het is reeds 8.15u als we in het park toekomen. We rijden eerst door naar de Sand Dune Arch. Er is bijna nog geen volk en kunnen mooie foto’s maken.

Na de Sand Dune rijden we door naar de Delicate Arch. Hier staat er al een pak meer volk. De wandeling doen we niet meer, maar wandelen wel omhoog naar de viewpoint en nemen hier onze foto’s.

Na de Delicate Arch, wandelen we nog naar de Double Arch. Er is hier ook al keiveel volk, maar kunnen toch nog foto’s nemen.

De Baby Arch zien we onderweg ook nog.
Het is bijna 12u en rijden naar het bezoekerscentrum om onze broodjes op te eten. Ik wil heel graag nog naar Canyonlands rijden en The Needles te bezichtigen. Onderweg komen we nog Hole in the rock tegen. Hier wonen blijkbaar mensen in de rotsen. Lollzzz!

In Canyonlands is er niet veel volk. We doen nog een korte wandeling, naar elephant hill, wooden shoe arch en naar The Needles. De Needles doen mij meer aan paddenstoelen denken.

Elephant Hill

Wooden Shoe Arch

The Needles
Er is redelijk wat bewolking en wind, maar toch nog een 30 C°. Op een bepaald moment zien we zelfs een kleine tornado opkomen. Geen paniek, het was zeer ongevaarlijk. Het is al 16.30u wanneer we Canyonlands verlaten en doorrijden naar Mesa Verde. Het is een kleine 2 uur rijden naar het volgende park.

Aangekomen in Mesa Verde is het reeds al te donker om te genieten van de view points. We rijden een stukje omhoog, maar besluiten om terug te keren en naar het hotel te gaan. Dan ineens… ziet Tom… een kleine beer!!!! Ja eindelijk, zien we een beer en nog een baby beer. Ik probeer hem op de foto vast te leggen, maar heb niet zo’n goede foto ervan. Nuja we hebben wel een beer gezien hé!

Morgenvroeg komen we terug naar het park om de wandelingen te doen. Deze avond zijn we naar Wendy’s gegaan, maar het is echt niet te eten. Frieten zijn echt vies. Ze hebben hier wel een walmart en hebben croissants gekocht voor ons ontbijt morgenvroeg. Ik ben nu zeer moe en ga slapen. Bye!

P.S morgen wrs nog internet, maar in grand canyon hebben we twee dagen geen internet. Ook gaan we dag minder San Diego doen en een dagje langer op de route 66 rijden.

1. hello zus en tom is het er goed weer of slecht ik mis jeli groetjes ryan en de famili

2. @wim: bedankt, zullen we zeker en vast doen!

@ryan: vandaag minder goed weer met veel wind, beetje regen en bliksem. Ook twee regenbogen gezien. Morgen (dinsdag) is het hier 23C° en kans op onweer. Rond 15u - 16u rijden we door naar de grand canyon waar het dan wel 36 C° zal zijn. Mis je ook Ryan! Groeten xxx